کیش سلام – KishSalam
0

پارک دلفین های کیش

پارک دلفین های کیش
بازدید 81

پارک دلفین های کیش

کیش از جزایر زیبای استان هرمزگان بوده که در خلیج فارس قرار دارد و سال ها است که در بین معروف ترین مقاصد گردشگری در یارن و خاورمیانه در بین گردشگران ایرانی و خارجی محبوب و معروف است.

به علت موقعیت قرارگیری، جاذبه های دیدنی و مراکز خرید و گردشگری که بسیاری که در این جزیره وجود دارد بسیار مورد توجه و هدف مسافران و توریستانی که به دنبال تفریح هستند قرار گرفته است. از جمله جاهای که میتوانید در این جزیره زیبا از آنها دیدن کنید میتوان به شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره کیش، کشتی یونانی که از جاذبه های دیدنی این شهر محسوب میشوند و تفریحات جذابی همون غواصی در سایت های منحصر به فرد جزیره کیش، جت اسکی و دیگر انواع تفریحات آبی و بسیاری از کارهای جذابی که میتوانید با سفر به. این جزیره زیبا به آنجا آنها پرداخته و سفری به یاد ماندنی را برای خود و همراهنتان به یادگار بگذارید.

یکی از دیدنی ترین جاهای جزیره کیش که در زمره تفریحات جذاب آن قرار دارد، پارک دلفین های جزیره کیش بوده که در این مقاله از مجله گردشگری کیش سلام قصد داریم تا کمی بیشتر به معرفی و بررسی آن برای شما بپردازیم.

پارک دلفین های کیش

معرفی پارک دلفین های کیش

معرفی پارک دلفین های کیش

یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مکان های جزیره کیش قطعا پارک دلفین های آن بوده که میتوانید به دیدن انواع پستاندارانی همچون گربه دریایی، گراز دریایی، شیر دریایی در آن مشغول شوید؛ این پارک که در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار مشغول به فعالیت است، کار خود را از سال ۱۳۸۴ در جزیره کیش آغاز کرده و از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار میرود و در خود پستانداران مختلف و زیبایی را همچون پنگوئن و دلفین در کنار دیگر موارد گفته شده در بالا و بسیاری از انواع گونه های دیگر داشته و به علت مساعد بودن شرایط زندگی در این پارک و شرایط استاندارد نگهداری از حیوانات شاهد زاد و ولد و افزایش تعداد موجودات مجموعه هستیم که به گونه‌ای موضوعی کم نظیر و هیجان انگیز به شمار میرود.

در کنار پارک دلفین و مجموعه پستاندادن دریایی، پارک دلفین کیش دارای مجموعه های مختلف دیگری همچون باغ پرندگان، تونل آکواریوم آب شور و آمفی تئاتر بوده که برای بازدید از هر کدام از این بخش ها به وسیله اتوبوس قطاری شکلی که مجموعه پارک دلفین های کیش  برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است، جا به جا شده و از قسمت های مختلف این پارک دیدنی و جذاب دیدن خواهید کرد.

یکی از جذاب ترین بخش های پارک دلفین های کیش بخش نمایش زیبایی است که توسط پستانداران آموزش دیده این مجموعه انجام میشود که میتواند خاطره‌ای جالب و مهیجی از سفر به جزیره کیش برای شما باشد.

پستاندارنی همچون دلفین و شیر های دریایی که به کمک مربی های حرفه‌ای و مجرب آموزش دیده شده‌اند برنامه های مفرح و برنامه ریزی شده‌ای را همراه با موسیقی های مفرح و جذاب برای شما اجرا میکنند که این نمایش را تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین نمایش های زندگی شما خواهد کرد.

باغ پرندگان پارک دلفین های کیش

یکی از بخش های جذاب پارک دلفین های کیش، باغ پرندگان این مجموعه بوده که حالت غیر معمولی را میتوان گفت دارد، در این باغ شما میتوانید پرندگان را به صورت آزاد در محیطی مانند باغ مشاهده کنید که آزادانه به زندگی مشغول هستند، در باغ پرندگان کیش میتوانید از ۱۰۷ نوع مختلف پرندگان از گونه های مختلف دیدن کنید.

گفتنی است که به سبب خاک  مرجانی جزیره کیش شاهد پوشش گیاهی منحصر به فردی خواهید بود که در نوع خود نمونه‌ای کم نظیر به شمار میرود، پوشش گیاهی این مجموعه شامل ۱۰۰ گونه گیاهی مختلفی بوده که از جمله آنها میتوان به کند کارپوس، شیشه شور، سیاه نفلید، جونیا پروس، انواع کاکتوس، درخت لور، آکاسیا، اوکالیپتوس، گل ختمی، مورد، تکوما، کهور و بسیاری گونه دیگر و مختلفی که میتوانید خودتان در این پارک پیدا کرده و از دیدن آنها لذت ببرید.

پارک دلفین های کیش

باغ پرندگان پارک دلفین های کیش

بخش های مختلف پارک دلفین کیش

همانطور که گفته شد پارک دلفین های کیش علاوه بر بخش دلفیناریوم دارای بخش های مختلف و دیگری نیز در خود بوده که از جمله این بخش های سرگرم کننده میتوان به باغ پرندگان و کلاسیک شو آن اشاره کرد، از جمله پرندگانی که در باغ پرندگانکیش قرار دارد میتوان به توکان، طوطی ماکائو، لک لک، قو، تنجه، قرقاول، توراکو، درنا و شتر مرغ اشاره کرد که از مکان های مختلفی از دنیا همچون آفریقا، شرق آسیا، استرالیا و آمریکایی جنوبی در این مجموعه گرد هم آورده شده‌اند. در کنار موارد ذکر شد چند گونه جذاب و دیدنی دیگری نیز همچون مار بوآ، کروکودیل و لاک پشت و.. نیز در این مجموعه جذاب و دیدنی وجود دارد.

یکی از بخش های جذاب پارک دلفین های کیش کلاسیک شو مجموعه بوده که در آن برنامه های مفرح و هیجان انگیزی همچون استند آپ کمدی های بامزه همراه با موسیقی زنده و بازی نور توسط کمدین های حرفه‌ای و ماهر اجرا میشود که میتواند برای ساعاتی موجبات شادی و خنده شما را فراهم سازند.

یکی از امکانات این مجموعه عکاسان بوده که تقریبا در تمام مجموعه میتوانید آنها را پیدا کرده و در لوکیشن های مورد علاقه خود به عکاسی مشغول شده و در صورت تمایل عکس های خود را به صورت چاپ شده بر روی کاغذ، ماگ، تیشرت و … دریافت کنید.

همچنین در قسمت های مختلف مجموعه نیز میتوانید به تهیه سوغات از فروشگاه های که برای اینکار وجود دارند استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین های کیش

از آنجایی که این مجموعه، مجموعه‌ای تقریبا روباز است بهترین زمان بازدید از آن برابر با بهترین زمان سفر به کیش میشود که فصل های پاییز و زمستان را شامل میشود که آب هوای جزیره کیش خنک و معتدل است و آفتاب سوزانی نیست تا شما را اذیت کند.

باید این را در نظر داشته باشید که تا ساعت ۵:۳۰ باید در پرک حضور داشته باشید؛ بازدید از باغ پرندگان در ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه و بازدید از استخر دلفین ها و شیر های دریایی از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰ بوده و آخرین برنامه مجموعه نیز کلاسیک شو بوده که تا ساعت ۲۰:۰۰ به طول می‌انجامد.

آدرس پارک دلفین های کیش: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

در آخر

جزیره کیش دارای مکان های دیدنی بسیاری است که میتواند برای یک سفر تفریحی مقصدی مهیج و جذاب باشد، اگر که هنوز برنامه سفری خود را انجام نداده‌اید پیشنهاد میکنیم تا زودتر اینکار را انجام داده و تور کیش خود ار رزرو کرده و سفری به یادماندنی را در نگین خلیج فارس به خود و همراهنتان هدیه دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *