کیش سلام – KishSalam
0

بررسی ورزش پدل بورد در کیش

بررسی ورزش پدل بورد در کیش
بازدید 33

بررسی ورزش پدل بورد در کیش

رزرو هتل کیش

رزرو هتل در کیش

تفریحات آبی در جزیره کیش از شاخصه های اصلی این جزیره زیبای جنوبی بوده که در دل آب های خلیج فارس قرار گرفته و میتوانید در سفر خود با  تور کیش به انجام آنها بپردازید؛ از آنجایی که دور تا دور این جزیره پوشیده شده با آب های مرمری خلیج است،  طبیعی است که ورزش های آبی و تفریحات دریایی در این جزیره محبوب و گسترده باشند، یکی از این تفریحات که اتفاقا از محبوبیت بالایی نیز در بین افراد و مسافران کیش قرار دارد، پدل بورد بوده که علاقه‌مندان بسیاری نیز برای خود دارد.

پدل بورد از تفریحات آبی هیجان انگیزی بوده که میتوانید در سفرتان به جزیره کیش به انجام آن مشغول شوید؛ حال چنانچه قصد سفر به کیش را دارید و میخواهید کمی آب تنی کنید، پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله از مجله آنلاین گردشگری کیش سلام همراه ما باشید تا با این ورزش مهیج آبی بیشتر آشنا شوید.

پدل بورد چیست؟

در وهله نخست بهتر است تا با اساس و چیستی این ورزش آشنا شویم و به این پرسش که اصلا پدل بورد چیست؟ پاسخ دهیم؛ به طور خلاصه پدل بورد تخته‌ای محکمی با مقاومت بالا بوده که عموما از جنس فایبر گلاس، فیبر کربن و چوب گامبویا پی وی سی مناسب برای هر وزنی ساخته میشود؛ طریقه کار با آن نیز به طور حرفه‌ای و دقیق بدین صورت بوده که فرد با کمک پاروی مخصوص پدل بورد میبایست تعادل خود را به صورت ایستاده حفظ و حرکت کند.

Stand up paddling یا همان پدل بورد در جنس های تفاوتی اعم از چوب و فیبر برای استفاده گردشگران موجود هستند؛ ابعاد تخته های پدل به نحوی هستند که شما میتوانید همراه با کودک خود نیز از این تخته استفاده کنید.

اگر هم به ورزش یوگا علاقه داشته باشید میتوانید برای تجربه یک جلسه یوگای متفاوت، با کرایه پدل بورد در کیش، یوگا در وسط آب را نیز تجربه کنید!

اگر که کار با پدل بورد های مرسوم برایتان دشوار بود، البته گفتنی است که مربیان مجرب برای ارائه هر آنچه پیش از انجام پدل بورد نیاز است تا بدانید حضور دارند، اما با این حال در صورت تمایل میتوانید از تخته های با عنوان  Flat water که عرض بیشتری را ارائه میدهند و مناسب افراد مبتدی است، استفاده کنید.

پدل بورد نخستین بار در سال 1940 میلاد توسط دریانوردان و موج سواران وایکیکی به عموم و دنیا معرفی شده؛ گفتنی است که برای تجربه این ورزش جذاب حتما نیاز نیست تا در دریا باشید، وجود یک استخر نیز برای آن کفایت میکند، اما به هر حال نمیتواند لذت و تجربه سواری بر موج های آرام و آب های داغ دریا را به خوبی منتقل کند.

پیشنهاد میکنیم تا اگر نخستین باری است که قرار است ورزش پدل بورد را انجام دهید در سکوت و آرامش آن را بگذرانید.

پدل بورد در کیش

پدل بورد ورزشی جذاب از هماهنگی عضلات و هنر حفظ تعادل بوده که میتواند برای ساعاتی شما را سرگرم کند. گفتنی است که در جزیره کیش انجام ورزش پدل بورد برای بانوان آزاد بوده و محدودیتی برای ایشان وجود ندارد و به راحتی میتوانید با مراجعه به مراکز تفریحات دریایی در کیش و کرایه پدل بورد، به سواری و گشت و گذار در آب های خلیج بپردازید و از آرامش دریا بهره ببرید.

بررسی ورزش پدل بورد در کیش

انواع پدل بورد در کیش

انواع پدل بورد در کیش

در بین تفریحات آبی جزیره کیش، پدل بورد از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده به گونه‌ای که در بین اکثرا مسافران و گردشگران کیش معروف میباشد.

جهت آشنایی با انواع پدل بورد در کیش قصد داریم تا هر دو نوع پدل بورد موجود در جزیره کیش را به شما معرفی کنیم:

– پدل بورد معمولی

– رد پدل بورد؛ این پدل بورد ساخت کشور انگلستان بوده و ابعاد آن نسبت به پدل بورد معمولی بزرگتر و دارای زیبایی و پایداری بیشتری است.

همانطور که مشاهده کردید در جزیره کیش، تنها دو نمونه پدل بورد وجود دارد که میتوانید به سواری با آنها مشغول شوید.

بورد های معمولی یا پدل بورد ها که پیشتر به آنها اشاره کردیم، مناسب برای استفاده هم افراد آماتور و هم افراد حرفه‌ای بوده اما تفاوت رد پدل بورد ها علاوه بر آنکه در کشور سازنده آنها یعنی انگلستان است، در ابعاد اصلی این مدل بورد ها میباشد.

از آنجایی که ابعاد رد پدل بورد به نسبت همتای معمولی خود بزرگتر است، مناسب برای کسانی به شمار میرود که خواهان تجربه سواری پدل بورد با یک همراه هستند.

همچنین اگر که در حفظ تعادل خود مشکل دارید پیشنهاد میکنیم تا از این نوع پدل بورد، یعنی رد پدل بورد برای تجربه سواری لذت بخش در آب های خلیج فارس استفاده کنید.

بهترین زمان برای پدل بورد در کیش

شما در هر زمانی که بخواهید میتوانید به انجام این تفریح دریایی مشغول شوید، البته به غیر از مواقع که اوضاع آب و هوایی نامساعد باشد؛ در غیر این صورت هر زمان دیگری مناسب این ورزش است چرا که شما به تنها چیزی که نیاز دارید، یک تخته پدل بورد، دریا و خودتان است. اما با این حال با توجه به آب و هوای جزیره کیش، بهترین زمان برای تجربه پدل بورد در کیش در فصول بهار و تابستان میباشد که آب در مطلوب ترین حالت خودش بوده و مناسب برای انجام تفریحات دریایی است.

در آخر

تفریحات دریایی در جزیره کیش از نکات جذاب در رابطه با این جزیره مرجانی بوده که سالانه بی‌شمار از دوستداران خود را برای تجربه این ورزش های دریایی به کیش میکشاند، چنانچه شما نیز دوستدار تفریحات آبی هستید، پیشنهاد میکنیم تا زودتر نسبت به خرید بلیط هواپیما کیش خود اقدام کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *