کیش سلام – KishSalam
0

دره پرتغالی ها کیش

دره پرتغالی ها کیش
بازدید 100

دره پرتغالی ها کیش

اجاره موتور در کیش

اجاره موتور در کیش

یکی از جاذبه های دیدنی جزیره کیش که در شمال این جزیره واقع شده است، دره پرتغالی ها بوده است که از روی نام آن میتوانیم متوجه دوره این بشویم که به زمان سکونت پرتغال ها باز میگردد؛ باید گفت که بخشی از آبادانی این جزیره نیز به لطف افسران پرتغال ها بوده که این جزیره را برای سکونت انتخاب کرده‌اند.

در ادامه این مقاله از کیش سلام به تاریخچه این مکان تاریخی و دیدنی جزیره کیش پرداخته‌ایم، پس اگر عازم جزیره کیش هستید و به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی در رابطه با جاهای دیدنی کیش هستید، همراه مجله گردشگری کیش سلام باشید!

تاریخچه دره پرتغالی های کیش

همانطور که گفته شد این دره نام خود را از دوره ای که افسران و سربازان پرتغال در ایران سکونت داشتند گرفته است. این دوره که در بین سالهای 912 تا 1031 قمری یا به عبارتی 855 تا 1000 شمسی می باشد، زمانی است که جزیره کیش و بخش های از جزیره هرمز در دست نیرویی دریایی پرتغال ها افتاده بود که این موضوع بر اساس قراردادی بین طرفین بوده که بخش های جنوبی ایران تا سالها تبدیل به محل برای زندگی و کسب درآمد پرتغال ها شده بود.

از آنجایی که افسران و سربازان در قسمت شمالی جزیره سکونت داشتند، آثار و بناهایی هم که در حال حاضر وجود دارند همگی در شمال جزیره کیش قرار گرفته‌اند؛ در این منطقه که به آن دره پرتغال ها میگفتند، ساکنان آن دوران به ساخت مناطق مسکونی پرداخته بودند و در نتیجه قسمت شمالی جزیره کیش جایی برای زندگی و کار این افراد بوده؛ که البته بعد ها در سال 1031 در دوران شاه عباس صفوی، حمله ای به این منطقه صورت گرفت و ایرانیان مجددا اختیار و حکومت بر جزیره های هرمز و کیش را بازپس گرفتند.

دره پرتغالی ها کیش

بازدید از دره پرتغالی ها کیش

دره پرتغالی های کیش کجا قرار دارد؟

این دره در قسمت شمالی جزیره در خیابان کناره  قرار دارد و از سمتی نیز به مراکز پر رفت و آمد جزیره کیش نزدیک است. که این موضوع باعث داشتن دسترسی آسان به این دره شده که میتوانید پیاده یا با خودرو خود را به این دره دیدنی برسانید. جهت اجاره خودرو در کیش و دیدن از جاذبه های گردشگری و تفریحی کیش میتوانید از طریق وبسایت کیش آنلاین اقدام به رزرو ماشین در کیش کنید.  

یک نکته مهم که هنگام بازدید از دره پرتغالی ها می بایست در خاطر داشته باشد این بوده که با توجه به آب و هوای گرم جزیره کیش، علل خصوص در روزهای گرم اواخر فصل بهار و تابستان، بهتر است تا برای رفتن به این دره و در کل جا به جایی های خود سوار ماشین بشوید تا از گرما در امان بمانید، چرا که در غیر این صورت احتمال گرما زدگی وجود دارد که این موضوع تنها ختم به بازدید از دره پرتغالی ها نمیشود. به همین خاطر بهترین کار برای بازدید از مکان های که در فضای باز قرار دارند اول این بوده که به وسیله خودرو به آن محل بروید دوم اینکه سعی کنید تا در زمان های به غیر ظهر به مکان مورد نظر خود بروید تا گرما زده نشوید.

علت شهرت دره پرتغالی ها کیش چیست؟

در کنار اینکه این دره محل حضور و زندگی تمدن پرتغال ها در زمانی بوده است، اما مهم ترین علتی که این دره به خاطر آن مشهور است، وجود درخت سبز کیش در آن است. درخت سبز کیش درختی است که عمری بیش از 600 سال دارد و کمکان نیز درختی زنده و سرحال بوده که نقطه عطف و تاریخ جزیره کیش است.

درخت سبز کیش از گونه درختان لور بوده که در دوره حکومت ایلخانی ها و تیموری از هند به جزیره کیش وارد شده است. اطلاعاتی دقیقی از اینکه چه کسی و به چه صورتی نخستین دانه های این درخت را وارد کرده، در دسترس نمی‌باشد؛ اما با این وجود این درخت به علت نزدیک بودن شرایط آب و هوای تا به این لحظه سبز مانده است. این گونه درخت به دلیل شکل و شمایل خاص به خود مورد توجه بوده به این صورت که اگر شاخه های درخت به اندازه کافی رشد کنند، به سطح زمین خواهند رسید و مجددا وارد زمین میشوند و ریشه میدهند.

این موضوع باعث شده تا این درخت 600 ساله تبدیل به یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره کیش بشود.

از آنجایی که این درخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده برای بازدید از آن می بایست حریم چند متری آن را رعایت کنید؛ اما با این حال کماکان میتوانید با این درخت کهنسال 600  ساله عکس یادگاری بگیرید.

دره پرتغالی ها کیش

بازدید از دره پرتغالی ها کیش

مکان های دیدنی اطراف دره پرتغالی های کیش

اگر به بازدید این دره رفتید، بهتر است تا به دیدن دیگر جاذبه های گردشگری اطراف آن که شامل شهر تاریخی حریره و آب انبار سنتی کیش نیز میشود، بروید؛ گفتنی است که بازدید از هر دو این مکان های تفریحی رایگان بوده که میتوانید در ساعات ابتدایی روز که هوا هنوز چندان گرم نشده به سراغشان بروید.

بهترین زمان بازدید از دره پرتغالی های کیش

بهترین زمانی که میتوانید به بازدید از این دره بپردازید بسته به فصلی دارد که در آن به جزیره کیش سفر کرده اید؛ از آنجایی که آب و هوای این جزیره در بیشتر مواقع سال گرم و شرجی بوده، اگر که در تابستان و اواخر بهار به این جزیره سفر کرده‌اید بهتر است تا بازدید از این جاذبه دیدنی را به ساعات ابتدایی صبح موکول کنید، چنانچه در زمستان و پاییز به کیش سفر کرده‌اید نیز مجدد بهتر است تا این کار را به ساعات اولیه روز موکول کنید تا به گرمای ظهر گاهی برخورد نکنید.

سخن آخر

داشتن یک برنامه ریزی خوب در سفر میتواند به شما برای داشتن سفری هر چه بهتر و منحصر به فرد تر کمک کند؛ چه بخواهید خودتان برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید و چه نیاز به کمک جهت برنامه ریزی سفر به کیش داشته باشید، میتوانید روی وب سایت گردشگری کیش سلام حساب کنید تا برنامه سفر خود را به بهترین شکل به جزیره کیش پیاده کنید.برای خرید بلیط لحظه آخری کیش از سایت Kish4.ir استفاده فرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *