کیش سلام – KishSalam
0

آموزش غواصی در کیش به همراه لیست قیمت ۱۴۰۳

آموزش غواصی در کیش
بازدید 220

آموزش غواصی در کیش به همراه لیست قیمت ۱۴۰۳

بی شک یکی از بهترین تجربه های که برای افرادی که به دنیایی زیر اب و موجودات دریایی علاقه دارند، غواصی در زیر آب و دیدن دنیایی شگفت انگیز آنها است. از سمتی غواصی تنها یک ورزش هیجان انگیز و سرگرم کننده ساده نیست چرا که نوعی سبک زندگی محسوب میشود. غواصی را میتوان کلیدی برای ورود به دنیایی مهیج و شگفت انگیز دنیایی زیر آب دانست که همراه است پر از ماجراجویی های بامزه و تازه؛ ز سوی دیگر نیز در دنیای امروز غواصی تنها یک تفریح دریایی جذب نیست بلکه تبدیل به یکی از شغل های پر درآمد و پرطرفدار نهتنها در ایران بلکه در دنیا شده است.

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری کیش سلام قرار است تا به بررسی دوره های آموزش غواصی در کیش و لیست قیمت های آموزش غواصی در کیش ۱۴۰۳ بپردازیم؛ پس تا انتها این مقاله همراه کیش سلام باشید.

آموزش غواصی در کیش

آموزش غواصی در کیش فرآیندی است برای دوستداران طبیعت و دنیایی زیر آب که به کمک آن میتوانید به گردش و جستجوی این دنیایی شگفت انگیز بپردازید. البته باید گفت که این ورزش بسیار نیز اعتیاد آور است چرا که با یکبار تجربه آرامش دنیایی زیر آب دیگر نمیتوانید از تجربه دوباره آن دست بردارید!

حال اگر که به غواصی علاقه‌مندید و دوست دارید تا با دریافت مدرک غواصی به کار در این حیطه مشغول شوید بهتر است تا با دوره های آموزش غواصی در کیش بیشتر آشنا شوید.

پیش از پرداختن به لیست قیمت های آموزش غواصی در کیش بهتر است تا با دوره های آموزش غواصی در کیش آشنا شوید.

آموزش غواصی در کیش

غواصی در کیش

معرفی دوره های آموزش غواصی در کیش

جهت آموزش غواصی چندین دوره مختلف بین المللی در قالب های استاندارد در دنیا ارایه شده‌اند که در ادامه به معرفی برخی از آنها پرداخته‌ایم:

  • دوره CMAS- کنفدراسیون جهانی فعالیت های زیر آبی
  • دوره SSI- اسکوبا اسکولز اینترنشنال
  • دوره PADI- انجمن مربیان حرفه‌ای غواصی
  • دوره NAUI- انجمن ملی مربیان زیر آب
  • دوره BSAC- باشگاه زیر آبی بریتانیا
  • دوره ACUC- گواهینامه زیر آب آمریکا-کانادا

چنانچه که میخواهید غواصی را آموزش ببینید و مدرک غواصی  در کیش را دریافت کنید، می‌بایست در یکی از دوره های که در بالا ذکر شده‌اند شرکت کرده و پس از گذراندن دوره های آموزش تئوری و عملی و موفقیت در آزمون های تئوری و عملی، گواهینامه بین المللی غواصی خود را دریافت خواهید کرد.

گفتنی است که دوره های مزبور دارای محتوای آموزشی، اصول و وسایل یکسان بوده و تنها تفاوت آنها در نحوه آموزش و مراحل آنها است و در انتها نیز در پایان هر دوره و آموزش های آنها تفاوتی وجود نداشته و تنها به میزان تلاش و استعداد هر غواصی دارد.

با داشتن مدرک غواصی در انتها شما میتوانید در تمامی سایت های مختلف دنیا به غواصی بپردازید و یا در صورت تمایل با شرکت در دوره های آموزش غواصی به آموزش غواصی در موسسه های معتبر و شناخته شده در سرتاسر دنیا بپردازید.

با این حال که دوره های آموزش غواصی مختلف عنوان شده تفاوتی از نظر ارزش محتوا تدریسی ندارد با این وجود در ایران و جهان سیستم های آموزش SSI، CMAS و  PADI از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند که در ادامه به معرفی مختصری از آنها خواهیم پرداخت.

آموزش غواصی در کیش

آموزش غواصی در کیش

معرفی دوره های آموزش غواصی

دوره آموزشی PADI:

در ابتدا باید بگوییم که به علت تحریم ها آمریکا به جهت دریافت مدرک ممکن است دچار مشکل شوید اما جای نگرانی نیست چرا که میتوانید کشوری به جز ایران را به عنوان آدرس خود به ثبت رسانده و مدرک خود را دریافت فرمایید. در این دوره آموزش های حرفه‌ای و تخصصی را همچون غواصی در آب های آزاد غواصی در آب های آزاد پیشرفته، غواصی امداد و نجات و امداد یار کمک های اولیه میباشد. 

دوره آموزشی SSI:

از بروز ترین دروه های آموزش غواصی میتوان به دوره آموزشی ‌SSI اشاره کرد که به نسبت سایر سیستم ها دارای سیستم آموزش الکترونیک پیشرفته تری است و مزیت آن به نسبت دیگر دوره، تنوع بالای دوره های تخصصی این رشته است.

دوره آموزشی CMAS:

این دوره غواصی که از رایج ترین سیستم های آموزش غواصی در ایران است، غواصان خود را به سه دسته سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره تقسیم بندی میکند. ارزان تر بودن این دوره و سهولت آن به نسبت دیگر دوره ها از مهمترین ویژگی های این دوره میباشد.

لیست قیمت های آموزش غواصی در کیش ۱۴۰۳

در ادامه قرار است تا با هزینه های آموزش غواصی و لیست قیمت آموزش غواصی در کیش در سال ۱۴۰۳ آشنا شوید.

لیست قیمت آموزش غواصی در کیش:

دوره مقدماتی(Open Water Diver): 220.000.000

دوره غواصی حرفه‌ای(Advance Open Water Diver):   ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دوره کمک های اولیه(emergency first response): ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال

دوره امداد و نجات غواص(Rescue Diver): ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰

دوره کمک مربیگری(Dive Master): ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

دوره تخصصی(speciality course)

غواصی در شب(Night diver)

غواصی عمیق (Deep diver)

غواص با سیلندر نایتروکس (Nitrox)

غواصی در کشتی ها مغروق(wreck Diver)

۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

گفتنی است که هزینه صدور مدارک در انتها دوره جدا بوده که می‌بایست هنرجو ملزم به پرداخت آن است.

همچنین که در صورتی که دانشجو نیاز به غواصی بیشتر داشته باشد، هزینه‌ای اضافی از ایشان دریافت نمیگردد.

تمامی دوره ها در کلوپ پنج ستاره برگزار میشود و تمامی وسایل مورد نیاز دانشجویان توسط موسسه در اختیار ایشان قرار میگردد؛ البته گفتنی است که این موارد بسته به موسسه‌ای دارد که تصمیم گرفته‌اید در آن به آموزش غواصی در کیش بپردازید.

در آخر 

در این مقاله از کیش سلام تلاش کردیم تا اطلاعات مورد نیاز و اولیه در رابطه با آموزش غواصی در کیش را در اختیار علاقه‌مندان این ورزش تفریحی بگذاریم؛ در صورت علاقه به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق وب سایت کیش آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *