کیش سلام – KishSalam
0

آموزش غواصی در کیش

آموزش غواصی در کیش- کیش سلام
بازدید 108

آموزش غواصی در کیش

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از بهترین جاهای ایران که نه تنها مکانی ایده‌آل برای انواع تفریحات دریایی و ورزش های آبی است بلکه یکی از بهترین مکان ها برای غواصی است، جزیره کیش است. جزیره کیش دارای سایت های غواصی متنوع و منحصر به فرد بوده که هر کدام به تنهایی دارای بسیار شگفتی در خود هستند و به همین دلیل است که بسیاری از علاقه‌مندان به غواصی و جهان زیر آب را برای تماشای خود و تجربه این شگفتی به خود می‌کشاند.

به علت مرجانی بود جزیره کیش، سایت های غواصی این جزیره از محیط زیبا و اکوسیستمی منحصر به فرد را در خود جای داده که همین موضوع باعث اشتیاق افراد به غواصی در این سایت های غواصی در کیش شده است. خدمات غواصی در کیش را می‌توانید در بیشتر کلوپ های تفریحات دریایی جزیره کیش پیدا کنید، اما اگر دلتان می‌خواهد که خودتان تبدیل به یک غواص حرفه‌ای بشوید و یک مدرک بین‌المللی معتبر در سطح جهانی دریافت کنید، همراه کیش‌سلام باشید؛

مقدمات غواصی

پیش از هر چیز اما بهتر است به سراغ پیش‌نیاز های لازمه برای غواصی برویم که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم؛

-یاد داشتن شنا

اولین و مهمترین قسمت در غواصی، شنا است، به هر حال قرار است در محیط دریا و آب باشیم و شنا کردن به همان اندازه اهمیت دارد که راه رفتن دارد؛ پس نکته اول دانستن شنای مبتدی است، چه بهتر اگر که به صورت حرفه‌ای شنا بدانید اما در اینجا در حد مبتدی کفایت می‌کند!

-آمادگی جسمانی

برای داشتن غواصی ایمن و لذت بخش، سلامت بودن بدن مهمترین قسمت خواهد بود، پس اگر شکستگی ترمیم نشده دارید بهتر است تا زمان بهبود صبر کنید، همچنین باید مطمئن شوید که مشکلاتی قلبی و جسمانی جدی که موجب آسیب شما بشوند ندارید؛ از آنجایی که با بیشتر شدن فشار آب تاثیر مستقیم آن بر روی گوش است، بهتر است اگر که گوشتان دچار مشکلی شده، تا بهبودی کامل و درمان آن از غواصی پرهیز کنید.

-محدودیت سنی

غواصی محدودیت سنی نداشته اما بهتر است که افراد متقاضی حداقل 8 سال سن را داشته باشند.

حال که مقدمات غواصی آشنا شده‌ایم بهتر است تا به موضوع اصلی خود برگردیم، یعنی آموزش غواصی در کیش؛ سوالی که پیش می‌آید این است که اصلا غواصی چیست؟

غواصی به طور ساده مجموعه‌ای از فرایند های است که شخص را در جهت غوطه‌ور شدن و شیرجه زدن در آب توانمند می‌کند؛ سطوح آموزش غواصی با یکدیگر متفاوت بوده و به صورت پله‌ای به سطوح بالاتر آموزش خواهید دید و در انتهای هر دوره و آغاز دوره بعد پیشرفت خود را مشاهده خواهید کرد.

کاربرد های غواصی چیست؟

احتمالا به این فکر کرده باشید که با داشتن مدرک غواصی بین‌المللی چه کار های می‌توانید انجام دهید و یا اینکه غواصی به چه دردی می‌خورد؟ خوب برای پاسخ به این سوال باید بگوییم علاوه بر اینکه غواصی امروزه تبدیل به یکی از تفریحات جذاب و هیجان انگیز شده، کاربردهای بسیار مفید و ویژه‌ای در صنعت های مختلف با هدف ها گوناگونی همچون پژوهشی، نظامی، صنعتی، ورزشی دارد.

اگر که تا اینجای مقاله به غواصی و آموزش غواصی علاقه‌مند شده‌اید، باید بگوییم که یکی از خدمات ارائه شده در جزیره کیش که از استقبال بالایی نیز برخوردار است، آموزش غواصی با ارائه مدرک غواصی بین‌اللملی بوده که در ادامه این مقاله از کیش‌سلام به آن می‌پردازیم؛

آموزش غواصی در کیش

در جزیره کیش شما می‌توانید زیر نظر اساتید مجرب و حرفه‌ای آموزش غواصی ببینید، گفتنی است که امکان یادگیری غواصی در کیش هم برای آقایان و هم برای بانوان وجود داشته و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

آموزش غواصی در کیش پدی

یکی از روش های بین‌المللی و شناخته شده در جهان که مطابق با استاندارد های بین‌المللی است، روش غواصی پدی نام دارد که هدف آن تربیت و آموزش مربیان و غواصان فوق حرفه‌ای است.

سازمان WRSTC سازمان جهانی است که استاندارد های غواصی را تعیین می‌کند، نخستین کنفدراسیون تشکیل شده جهانی  CMAS نام داشته که در آن دوره های استاندارد آموزش غواصی را به دوره های دو ستاره، سه ستاره و دوره آب های آزاد تقسیم کرده است. مدتی بعد کمپانی های SSI و PADI سیستم های گوناگونی را جهت آموزش غواصی ابداع کردند که در کشور ما نیز هر دو سیستم برای آموزش غواصی در حال اجرا بوده که علاقه‌مندان و متقاضیان پس از پشت سر گذاشتن دوره ها و اتمام دوره های آموزش غواصی، می‌توانند مدرک بین‌المللی غواصی خود را دریافت کنند.

آموزش غواصی در کیش- کیش سلام

آموزش غواصی پدی کیش

دوره های آموزش غواصی در کیش

دوره های آموزش غواصی اصولا شامل 3 جلسه تئوری و عملی هستند.

شروع کار با آشنایی با پیش نیاز های غواصی مانند انجام تمرینات تنفس وو ماسک می‎‌باشد، در این مرحله با تجهیزات و لوازم مورد نیاز غواصی و کاربرد هرکدام آشنا خواهید شد، ابتدا با تجهیزات در قسمت های کم عمق آب شنا خواهید کرد تا با تجهیزات غواصی و نحوه  شنا با لوازم آشنا شوید، در این مرحله به شما تکنیک های مقدماتی غواصی مانند، اصول شناوری، برابر سازی فشار داخل بدن با محیط، کار با دستگاه فشار سنج . دستگاه عمق سنج، تخلیه ماسک و بازیابی آن آموزش داده می‌شود پس از مسلط شدن و یادگیری این مراحل شما می‌توانید تا عمق 18 متری غواصی کنید، دوره اوپن واتر سه روز زمان خواهد برد و پس از آن به شما سرتیفیکیت اعطا خواهد شد. با داشتن سرتیفیکیت شما قادر خواهید بود تا همراه با یک مربی 3 ستاره به غواصی بپردازید و امکان تنها غواصی کردن به شما داده نمی‌شود.

دوره آموزش غواصی دو ستاره در کیش

بعد از پشت سر گذاشتن دوره اوپن واتر، وارد دوره دو ستاره آموزش غواصی که به صورت تخصصی‌تر با غواصی آشنا می‌شوید، خواهید شد، بعد از اتمام این دوره شما امکان غواصی تا عمق 30 کتری را خواهید داشت؛ آموزش های این دوره شامل آموزش غواصی در شب و غواصی در عمق می‌شود و پس از اتمام آن به شما یک سرتیفیکیت داده می‌شود که این امکان را خواهید داشت تا با مربی 2 ستاره غواصی کنید.

دوره آموزش غواصی سه ستاره در کیش

در تکمیل آموزش های قبل، وارد دوره سه ستاره خواهید شد که در آن علاوه بر یادگیری مهارت های عملی و مهارت های تئوری، تکنیک های عمومی غواصی به صورت دقیق و تخصصی تر به شما آموزش داده خواهد شد زیرا که شما بعد از اتمام دوره باید نحوه ه بردن یک تیم به غواصی را بدانید، در دوره سه ستاره به شما آموزش های مانند شناخت ابر ها و تشخیص جهت باد، آموزش نحوه  کار با دستگاه کمپرسور، قایقرانی و بادشناسی داده خواهد شد، در انتها این دوره قادر خواهید بود تا عمق 40 متری آب غواصی کنید، دوره سه ستاره معمولا 25 روز زمان می‌برد و در آن 50 دایو را پیش رو خواهید داشت. در انتها دوره به شما سرتیفیکیتی اعطا خواهد شد که شما را تبدیل به کمک مربی و یا دایو مستر خواهد کرد که می‌توانید با کمک آن در مرکز آموزش غواصی مشغول به کار شوید.

دوره مربی غواصی در کیش

پس از یکسال از زمان اخذ مدرک دوره  دو ستاره و داشتن 200 دایو، می‌توانید در دوره های مربی‌گری غواصی شرکت کنید؛ غواصان سه ستاره می‌توانند پس از گذراندن یک امتحان به مدرس 1 ستاره تبدیل شوند که این دوره بین 7 الی 10 روز زمان می‌برد.

گفتنی است تمامی دوره های آموزش غواصی، در مرکز آموزش غواصی کیش، همراه با اعطای مدرک بین‌المللی غواصی است.

تجهیزات مورد نیاز غواصی

تجهیزات پایه و ابتدایی غواصی شامل ماسک، اسنورکل و فین است.

برای گذراندن دوره اوپن واتر تمامی این تجهیزات ضروری نبوده و امکان کرایه این تجهیزات وجود دارد. در دوره دو ستاره اما خرید این تجهیزات لازم خواهد بود. لباس های غواصی دارای دو نوع نئوپرین و استرج بوده که می‌بایست هنگام خرید لباس غواصی به برند و معتبر بودن مراکز و فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید چرا که ایمنی شما به تجهیزات شما وابسته است. دیگر تجهیزات مورد نیاز در غواصی شامل چاقو، چراغ قوه، پاراشوت، جلیقه شناوری است؛ از لوازم تخصصی تر غواصی اما می‌توانم به درای باکس که برای لوازمی است که می‌خواهیم خیس نشوند، دایو کامپیوتر ها که به واقع شبیه به ساعت ها هوشمند هستند و مختصات فنی غواصی را محاسبه می‌کنند، اشاره کنیم.  

مدرک بین‌المللی غواصی

با داشتن مدرک بین‌المللی غواصی شما قادر خواهید بود مشاغل مختلفی اعم از تفریحی، نظامی، پژوهشی، صنعتی، نظامی و هر شغلی که مربوط به دنیایی زیر آب باشد، کار پیدا کنید یا حتی می‌توانید به مربی‌گری و آموزش غواصی بپردازید و یا حتی در کشور های دیگر مشغول به کار شوید چرا که همانطور که گفتیم این یک مدرک بین‌المللی است!

سخن آخر

غواصی از لذت بخش ترین تفریحات بوده که می‌تواند شما را با دنیایی ناشناخته زیر آب و موجودات مختص به آن بیشتر آشنا کند، در این مقاله تلاش کردیم تا تمام آن چیزی را که در مورد آموزش غواصی در کیش باید بدانید را گرد هم آوریم، امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *