کیش سلام – KishSalam
0

قوانین زندگی در کیش

جاهای دیدنی کیش
بازدید 55

قوانین زندگی در کیش

اگر که در فکر مهاجرت به جزیره کیش هستید و میخواهید کمی اطلاعات از شرایط زندگی در کیش به دست آورید، پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله از مجله آنلاین گردشگری کیش سلام همراه ما باشید چرا که قصد داریم تا به بررسی زوایای مختلف و گوناگون زندگی در کیش پرداخته و اطلاعاتی را در اختیار علاقه‌مندان این جزیره زیبای جنوبی قرار دهیم. اگر که به زندگی در کیش و شرایط زندگی در جزیره کیش علاقه‌مندید تا انتها همراه ما بمانید.

آب و هوای کیش

به طور کل آب و هوای جزیره کیش در طول سال به واسطه محل قرار گیری این جزیره  گرم و شرجی بوده و این موضوع میتواند برای افرادی که چندان به گرما عادت ندارند در اویل زندگی در جزیره کیش، خصوصا در فصل تابستان آزاردهنده باشد. با این حال اما خبر خوب این است که بعد از گذشت مدتی به این آب و هوا عادت خواهید کرد و چندان نیز به وسیله وجود وسایل سرمایشی بسیاری که در نقاط مختلف جزیره وجود دارد، گرما را حس نخواهید کرد.

پاییز و زمستان ها از خوش آب و هوا ترین زمان های جزیره کیش بوده که در این فصل ها شاهد حضور حجم عظیمی از گردشگران و مسافران در جزیره کیش خواهید بود.

فصل بهار نیز یکی از زمان های است که میتوانید از نسیم های آرام بهاری در کنار ساحل لذت ببرید یا از باران های سیلی بهاری به وجد بی‌آید!

آب و هوای کیش

آب و هوای کیش در فصل بهار

جمعیت و فرهنگ کیش

کیش یکی از شهر های است که در آن میتوانید تقریبا هر کسی را از هر فرهنگی در آن پیدا کنید، این جزیره جنوبی را میتوان با توجه به تنوع قومیتی آن، ایران کوچک نامید.

مردم محلی این جزیره عرب زبان بوده و از لباس های محلی آنها میتوان به دشداشه و عرقچین اشاره کرد.

مهمترین اعیاد برای بومیان جزیره کیش عید نوروز، عید فطر و عید قربان بوده که زندگی در این زمان ها میتواند همراه با هیجان و شوری وصف نشدنی همراه باشد.

قوانین زندگی در کیش چیست

فرهنگ مردم کیش

قوانین عجیب زندگی در کیش

– از آنجایی که جزیره کیش شهری توریستی است، شمار بسیاری از افراد را خصوصا در فصول گردشگری در سطح جزیره مشاهده خواهید کرد، از همین رو احترام به  حقوق عابرین از مهمترین قوانینی است که باید رعایت کنید.

– دنده عقب گرفتن در جزیره کیش ممنوع است! در صورت مشاهده توسط نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی میتوانند اتومبیل شما را خوابانده و یا جریمه‌ای سنگین مشمول حالتان شود.

– سرعت مجاز در داخل شهر حداکثر 60 کیلومتر و در جاده های فرعی 80 کیلومتر بوده و همانطور که در تمام دنیا انداختن زباله از پنجره عملی ناشایست است، در جزیره کیش نیز این موضوع خلاف قانون بوده و فرد متخطی مشمول جریمه است.

– مهمترین مورد هنگام رانندگی در کیش نظافت میباشد، نظافت اتومبیل، نریختن زباله در جاده و ساحل و… که باید به آنها پایبند باشید.

– شما میتوانید پس از 6 ماه کار و زندگی در کیش در صورت داشتن کار و محل زندگی ثابت اقدام به دریافت کارت کیشوندی کرده و از مزایایی این کارت استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز درباره مزایای کارت کیشوندی را مطالعه کنید.

– در گذشته کارتهای کیشوندی بسته به شرایط شما دارای رنگ های متفاوتی بوده که امروزه تنها در دو رنگ سبز و سفید برای افراد معمولی و سرمایه گذاران صادر میشود.

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل عمومی شهری در کیش به صورت مینی بوس ها و تاکسی ها بوده که خود تاکسی ها به دو مجزا تقسیم میشوند و با توجه به رنگ ها آنها میتوانید متوجه نوع فعالیت‌شان بشوید.

رنگبندی تاکسی های در کیش به صورت سفید برای تاکسی های دربست، تاکسی های زرد برای تاکسی های خطی که در مسیری مشخص از جزیره کیش تردد میکند و دسته دیگری از تاکسی ها که به تاکسی انگلیسی معروف هستند و مشکی رنگ هستند میباشند؛ تاکسی های دسته آخر به نسبت دیگر تاکسی ها از قیمتی بالاتر و همچنین فضای بیشتری برای افراد برخوردار است که گزینه‌ای مناسب برای خانواده های پرجمعیت محسوب میشود.

مینی بوس های جزیره در هر ساعتی از شبانه روز در خطوط مشخصی که تقریبا تمام جزیره را پوشش میدهد در حال فعالیت هستند و از ارزان ترین راه های حمل نقل عمومی در کیش محسوب میشوند.

قوانین زندگی در کیش

حمل و نقل عمومی کیش

هزینه زندگی در کیش

پیش از پرداختن به ادامه این مبحث باید بگوییم که جزیره کیش جزو شهر های گران برای زندگی محسوب میشود و این موضوع در تمامی جنبه های زندگی در این شهر صدق میکند.

یکی از عواملی که باعث گرانی هزینه های مانند آب و برق به نسبت دیگر شهر ها است، خصوصی سازی آنها است چرا که بخش عمده‌ای از خدمات شهری را شرکت های خصوصی ارائه میدهند. از سوی دیگر نیز هزینه های خورد و خوراک و مواد غذایی به علت وارد شدن آنها از شهرهای دیگر و بالا بودن هزینه حمل نقل آنها به نسبت دیگر شهر ها بالا بوده و همین موضوع نیز در رابطه با هزینه حمل و نقل شهری در مسیرهای مختلف جزیره نیز صدق میکند.

با این حال  جزیره کیش از مراکز خرید متنوع و گسترده‌ای برخوردار است که میتواند پوشش دهنده هر نوع بودجه‌ای باشد.

رانندگی در کیش 

نخستین نکته‌ای که هنگام ورود به جزیره کیش متوجه آن خواهید شد آرامش بسیاری است که این جزیره از آن برخوردار است و یکی از علت های آن رانندگی رانندگان و رعایت قوانین وضع شده در این شهر است  که رانندگی در کیش را تبدیل به یکی از لذت بخش ترین رانندگی های عمر شما خواهد کرد. پیشنهاد میکنیم هنگام سفر به کیش حتما اقدام به اجاره ماشین در کیش کرده و خود این لذت فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رعایت قوانین و اجرای آنها دو علت مهم و تاثیر گذار در آرامش این جزیره است که میتوانید به راحتی نتایج آن را در سطح شهر و آرامش جزیره مشاهده کنید. برای مثال بوق زدن در جزیره کیش ممنوع بوده و حتی سرعت گیری در سطح شهر وجود ندارد که همین موارد رانندگی در کیش را لذت بخش کرده است.

در کناری این جزیره به قدری کوچک بوده که تنها در 20 دقیقه و با سرعت مجاز میتوانید تمام آن را دور بزنید.

اجاره و خرید خانه در کیش

یکی از نکات مهم در هنگام مهاجرت به کیش و اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، محل زندگی است، به طور کل خانه های در کیش در سه دسته مجتمع های مسکونی، برج های مسکونی و شهرک های مسکونی تقسیم میشوند. در این بین شهرک های نوبنیاد و صدف از شهرک های ارزان کیش به شمار میرود.

اما به طور کل باید در نظر داشته باشید که قیمت آپارتمان و در کل خانه های کیش با قیمت آپارتمان های محله های شمالی و غربی در تهران برابر دارد.

پس بهتر است از قبل اقدام به بررسی و انتخاب محل زندگی خود در کیش کنید.

کار در کیش

یکی از اصلی ترین مواردی که پیش از مهاجرت به کیش باید در نظر داشته باشید، داشتن منبع درآمد و کاری ثابت است، چرا که هزینه های زندگی در کیش یکی از گران ترین موارد در لیست موارد موجود برای زندگی در کیش بوده؛ باید گفت که یکی از معایب این جزیره کمبود کار بوده که البته در حوزه های همچون گردشگری، ساخت و ساز های عمرانی و… فرصت های شغلی خوبی برای فعالیت و کار وجود دارد.

در کل بهتر است تا پیش از قطعی کردن تصمیم خود از شغل و کار آینده خود در این جزیره اطمینان حاصل کنید.

دانشگاه های کیش

تحصیل در کیش

تحصیل در کیش

در جزیره کیش 8 شعبه از دانشگاه های داخلی و 6 شعبه از بین المللی از دانشگاه های معتبر وجود داشته که اکثرا به دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران کیش وابسته هستند. دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها در رشته های همچون MBA، IT، حقوق و مهندسی برق در این دانشگاه ها با همکاری دانشگاه های همچون دانشگاه چند رسانه‌ای مالزیو دانشگاه موناش استرالیا تدریس و برگزار میشود.

در آخر

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری کیش سلام تلاش کردیم تا از زوایای مختلف زندگی و مهاجرت به جزیره کیش را برای عزیزان علاقه‌مند مورد بررسی قرار دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم تا باقی مطالب مجله گردشگری کیش سلام را مطالعه بفرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *