کیش سلام – KishSalam
0

زندگی در جزیره کیش

زندگی در جزیره کیش- کیش سلام
بازدید 101

زندگی در جزیره کیش

نخست و قبل از هرچیزی باید گفت که زندگی در جزیره کیش اصلا ارزان نیست اما اینکه بدانید با چه میزان افزایش هزینه‌ای قرار است مواجه شوید به داشتن برنامه ریزی بهتر و اصولی تر شما کمک خواهدکرد، از این رو ما در مقاله امروز از کیش سلام به سراغ ریز جزئیات هزینه های زندگی در جزیره کیش رفته‌ای تا شما را در اولین قدمتان برای زندگی در جزیره کیش راهنمایی و همراهی کنیم!

جزیره کیش انتخابی ایده‌آل است برای کسانی است که به دنبال آرامش و عاشق سکوت هستند، خصوصا که این جزیره در کنار داشتن جذابیت های متنوع گردشگری‌اش، روز به روز نیز پیشرفته تر و مدرن تر از پیش می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد عاشق این هستند تا حتی اگر شده برای مدت کوتاهی هم که شده تجربه زندگی در این جزیره دوست داشتنی را داشته باشند، هر چند موقت!

در کل باید گفت که حتی اگر بخواهید در ساده ترین شکل ممکن نیز زندگی کنید باید در جریان باشید که جزیره کیش یکی از لاکچری ترین مناطق کشور بوده و طبیعی است که از دیگر نقاط کشور گران تر باشد.

در ادامه این مقاله از کیش سلام علاوه بر بررسی هزینه های زندگی در کیش به جزئیاتی دیگر همچون آب و هوا، فرهنگ و آداب، قوانین، شرایط کاری، بهترین محله های کیش برای زندگی و شرایطی که برای دریافت کارت کیشوندی نیاز خواهید داشت را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هر آنچیزی که برای زندگی در کیش نیاز دارید آشنا شوید و شاید سری بعد که بلیط هواپیما کیش را خریداری کردید برای مدت بیشتری در این جزیره اقامت داشته باشید.

هزینه زندگی در کیش چقدر است؟

 قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است تا خاطر نشان شویم که هزینه ها زندگی بر اساس موقعیت جغرافیایی و سبک زندگی هر فرد متغیر بوده؛ در ادامه ما به سراغ مهمترین فاکتور ها مثل هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل در جزیره کیش پرداخته‌ایم؛

قیمت خرید یا اجاره خانه در جزیره کیش

از مهمترین فاکتورها جهت مهاجرت و جا به جایی به مکانی جدید برآورد هزینه های متفاوت است، از همین رو برآورد قیمت هزینه خانه در کیش از مهمترین فاکتورها برای زندگی در کیش محسوب می‌شود. برای اینکار باید یک مظنه قمیتی از میزان قیمت جهت خرید خانه، ویلا، یک واحد آپارتمان  و یا سوئیت به چه مقدار است. چه مقدار پول نیاز داریم و یا برای اجاره خانه در کیش باید چه مقدار ودیعه داشته باشیم و رهن خانه در کیش به چه صورت است؟ به طور کلی عواملی مانند: متراژ، تعداد خواب، یال یاخت، امکانات، و… مواردی هستند که تاثیر بالایی بر قیمت خانه دارند، با این حال سعی کرده‌ایم تا چند نمونه جهت داشتن پیش زمینه برای خرید و یا اجاره خانه در کیش برای شما همراهان کیش سلام فراهم کنیم.

قیمت خرید خانه در کیش 1402

اگر به دنبال سرمایه گذاری و یا خردی خانه هستید، خرید خانه در کیش چه در جهت سرمایه گذاری و چه در جهت تفریح و یا زندگی در جزیره یکی از تصمیمات بسیار خوبی است که می‌توانید بگیرید. اگر که کنجکاو هستید تا با هزینه تقریبی خرید خامه در کیش آشنا شوید، جدول ذیل برای شما است:

نوع ملک

ارزان‌ترین قیمت (تومان)

گران‌ترین قیمت (تومان)

آپارتمان یک خوابه

3.000.000.000

18.000.000.000

آپارتمان دو خوابه

4.000.000.000

12.000.000.000

آپارتمان سه خوابه

12.000.000.000

25.000.000.000

ویلا

20.000.000.000

85.000.000.000

قیمت اجاره خانه در کیش در سال 1402

بسیاری از افراد نیز به جای خرید خانه در کیش تصمیم به اجاره خانه در کیش می‌گیرند و اگر شما هم قصد اجاره خانه در جزیره کیش را دارید، اطلاعات جدول زیر مناسب شما خواهد بود:

نوع ملک

بازه قیمتی رهن

 بازه قیمتی اجاره به تومان

آپارتمان یک خوابه

از 150 تا 200 میلیون تومان

از 9 تا 14 میلیون تومان

آپارتمان دو خوابه

از 180 تا 300 میلیون تومان

از 16 تا 25 میلیون تومان

آپارتمان سه خوابه

از 300 تا 700 میلیون تومان

از 20 تا 60 میلیون تومان

ویلا

از 400 تا 1.5 میلیارد تومان

از 10 تا 90 میلیون تومان

قیمت مواد غذایی در کیش

از دیگر فاکتور های مهم جهت برآورد هزینه های زندگی، هزینه خورد خوراک بوده که نخستین چیزی که در این جزیره باید برای آن مقدار هزینه مشخصی را کنار بگذارید، آب آشامیدنی است! در جزیره کیش آب لوله کشی وجود نداشته و به همین علت یا می‎بایست دستگاه تصفیه آب داشته باشید و یا مقداری را جهت خرید آب آشامیدنی در نظر بگیرید؛ از سویی دیگر از آنجایی که چالش های هنگام ارسال محصولات کشاورزی به جزیره وجود دارد، محصولات باغی و تره‌بار به نسبت سایر شهر ها قیمت نسبتا بالاتری دارند؛ در کلام نهایی جهت خرید مواد غذایی اعم از اقلام سوپر مارکتی، میوه، سبزیجات و… به طور تقریبی هزینه‌ای نزدیک به 10 تا 30 درصد بیشتر از شهر های معمولی را باید در نظر داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در کیش

حمل نقل در جزیره کیش مانند دیگر شهرهای ایران نقش خاصی را نداشته و از جایی مساحت این جزیره کوچک بوده، امکانات حمل و نقل در آن مشابه با کلان شهر ها نیست. برای جا به جایی در جزیره کیش از تاکسی ها و اتوبوس های شهرداری استفاده می‌شود؛ از سویی اجاره ماشین در کیش نیز باعث شده تا افراد نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نداشته باشند. هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی( اتوبوس و مینی بوس) زیر 10 هزار تومان است.

شغل ها پر درآمد کیش

جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری بوده و از هزینه های زندگی بالایی برخوردار است، اما در مقابل نیز درآمد شغلهای گوناگون در جزیره کیش نیز به نسبت به دیگر نقاط کشور بالا بوده. با توجه به رونق روز به روز صنعت گردشگری تمام مشاغل مربوط به حوزه خدماتی در دسته شغل های پردرآمد در جزیره کیش محسوب می‌شوند به قدری که سالانه بسیاری از افراد سالانه صرفا جهت فعالیت و کسب درآمد در این زمینه به جزیره کیش مهاجرت میکنند. در ختم کلا چه اگر قصد فعالیت در این دسته ها را دارید و یا در هر زمینه‌ای تخصصی دارید به خوبی می‌توانید در جزیره کیش شغل و موقعیت خوبی را دست و پا کنید.

زندگی در جزیره کیش- کیش سلام

خرید خانه در کیش برای زندگی

بهترین محله های کیش برای زندگی کجاست؟

در جزیره کیش انتخابهای بسیاری پیش روی شما است که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم؛

ارزان ترین منطقه های کیش

اگر به دنبال محله ها و مناطقی هستید که بتوانید کمترین میزان هزینه را جهت خرید و یا اجاره خانه کنار بگذارید پیشنهاد می‌کنیم به شهرک صدف و شهرک صفین نگاهی بیندازید. این دو شهرک از منطقه های قدیمی جزیره کیش محسوب می‌شوند؛ شهرک صفین که به شهرک عرب‌ها نیز معروف است دارای ساختمان هاهی نوسازی بوده که با توجه به متراژ های پایین از نظر قیمتی مناسب برای خرید خانه و یا اجاره خانه در کیش هستند. در شهرک صدف نیز آپارتمان ها و ویلاهای مسکونی مناسبی وجود دارد که محیطی دلنشین و امنی برای زندگی محسوب می‌شود. شهرک صدف به نسبت شهرک صفین به مرکز شهر نزدیک تر بوده که می‌تواند بر روی تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد.

گران ترین منطقه های کیش

مجتمع های که در نوار ساحلی قرار دارند مانند برج پرشین و برج کرانه از گزینه های لوکس محسوب می‌شوند و در بین آنها نیز شهرک دامون کیش وجود دارد که دارای خانه های دوبلکس دلباز و ویلایی است که معماری ساحلی دارند. در کل قیمت خانه در برج های مسکونی به نسبت دیگر نقاط جزیره کیش بالاتر بوده و موقعیت مکانی و دیگر فاکتور ها نیز در قیمتشان تاثیرگذارند.

آب و هوای جزیره کیش چگونه است؟

مهم ترین فاکتوری که هنگام مهاجرت به منطقه‌ای باید در نظر داشت آب و هوایی آن بوده و جزیره کیش نیز از این موضوع استثنا نیست.

آب و هوای جزیره کیش در بعضی از ماه های سال بسیار اذیت کننده بوده که ممکن است باعث تردید در تصمیمتان شود که در ادامه به بررسی آب و هوای کیش در ماه های مختلف پرداخته‌ایم؛

آب و هوای جزیره کیش در بهار

یکی از شلوغ ترین فصل های جزیره کیش فصل بهار بوده که این موضوع به علت خوش آب و هوایی این جزیره در فصل بهار است؛ در ماهای اردیبهشت و خرداد، هوای رو به گرم شدن می‌رود و شرجی در خرداد ماه به نسبت بسیاری افزایش میابد.

آب و هوای جزیره کیش در تابستان

از خلوت ترین فصل ها در جزیره کیش، فصل تابستان بوده که این موضوع به علت گرمای طاقت فرسا و رطوبت بالای هوا است.

آب و هوای جزیره کیش در پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین فصل ها بوده که سرمای ملایم و باران های شدید را همراه خود دارد.

آب و هوای کیش در فصل زمستان

در آخر باید گفت فصل زمستان نیز فصل مورد علاقه مسافران و گردشگران بوده. اگر سرمایی باشید در ساعات پایانی روز و شب سرمای هوا می‌تواند برایتان اذیت کننده باشد؛ از مشخصه های فصل زمستان کیش می‌توان به بارش های ناگهانی و دمای هوا مابین 9 تا 22 درجه سانتی گراد اشاره کرد.

اجاره یا خرید خودرو در کیش

قیمت اجاره ماشین در کیش از 1 میلیون و 200 هزار تومان شروع می‌شود و بسته به مدل انتخابی افزایش می‌باد؛ در مقاله اجاره ماشین در کیش به طور کامل در رابطه با کرایه خودرو در کیش پرداخته‌ایم، از قیمت اجاره خودرو در کیش، شرایط و مدارک لازم و حتی بهترین مجموعه های اجاره دهنده خودرو در کیش.

آداب و رسوم ساکنین جزیره کیش

دانستن آداب و رسوم و پیشینه مردمان منطقه‌ای که قصد مهاجرت به آن را داریم می‌تواند تا حد بسیار زیادی تصویر شفاف تری جهت زندگی در آن منطقه را برایمان ایجاد کند؛ اگر در به فکر مهاجرت به جزیره کیش هستید و علاقه دارید تا بیشتر با آداب و رسوم بومیان این منطقه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله ساکنین جزیره کیش را مطالعه کنید.

مزایا زندگی در کیش

در آخر در جدول زیر به بررسی کلی از مزایا و معایب زندگی در کیش پرداخته‌ایم، امیدواریم که مطالب و اطلاعات این مقاله برای شما مفید و کارآمد بوده باشند.

معایب زندگی در جزیره کیش

مزایایی زندگی در جزیره کیش

شرجی و گرمای طاقت فرسا در بعضی از ماه های سال

هوای پاک، نبود ترافیک

هزینه بالای تحصیل

آرامش و امنیت بالا

محدود بودن دایره مشاغل

آلودگی صوتی کم

هزینه بالای زندگی

خدمات و امکانات رفاهی مناسب

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *