کیش سلام – KishSalam
0

آوای خلیج فارس کیش

آوای خلیج فارس کیش
بازدید 100

آوای خلیج فارس کیش

اجاره ماشین در کیش

اجاره ماشین در کیش

جزیره کیش از شهر های توریستی و مقاصد محبوب گردشگری در ایران بوده که مملو است از انواع مکان ها دیدنی زیبا و مهیج؛ از آنجایی که این جزیره در بین بسیاری از مسافران و گردشگران تبدیل به مقصدی محبوب شده است؛ در آن شاهد وجود مجموعه های تفریحی و فرهنگی متعددی هستیم که دارای معماری های جذاب و مدرنی هستند. یکی از این مجموعه ها جذاب تفریحی، مجموعه آوای خلیج فارس کیش بوده که یکی از بزرگترین و مدرن ترین ها در نوع خود در خاورمیانه محسوب میشود که میتوانید ساعاتی را به تفریح و خوشی در این مجموعه بگذرانید. در مقاله امروز از کیش سلام قصد داریم تا شما را با یکی جذاب ترین مجموعه های تفریحی جزیره کیش یعنی آوای خلیج فارس آشنا کنیم.

آشنایی با مجموعه آوای خلیج فارس کیش

در شمال شرق جزیره کیش و در نزدیکی معروفترین اسکله جزیره، یعنی اسکله تفریحی کیش، مجموعه آوای خلیج فارس کیش قرار گرفته است. آوای خلیج فارس کیش مجموعه ای است به مساحت حدود 20 هزار متر مربع که  دارای طراحی زیبا و منحصر به است که در حدود 15 هزار متر مربع از مساحت دریا نیز شامل این مجموعه می‌شود.

امکانات مختلف و متنوعی که در آوای خلیج فارس کیش قرار دارد، راضی کننده هر نوع سلیقه‌ای است و هر کسی را میتواند ساعت ها به خود مشغول و راضی سازد. برای مثال اگر که همراه خود کودک خردسال دارید میتوانید دلبندتان را به کلوپ کودک آوای خلیج فارس ببرید تا چند ساعتی به تفریح و خوشگذرانی بپردازد؛ در این بین نیز خودتان میتوانید از کافی شاپ این مجموعه بهره ببرید و خود را مهمان یک میان وعده یا نوشیدنی خنک کنید.

آمفی تئاتر آوای خلیج فارس نیز مکانی مناسب برای کسانی است که قصد برگزاری کنسرت، میتینگ های بزرگ و همایش را دارند. به بیان بهتر همه جانبه بودن مجموعه آوای خلیج فارس و وجود امکانات تفریحی و رفاهی بسیار آن باعث شده تا این جموعه مناسب استفاده هر قشری با هر سن و روحیه باشد.

آوای خلیج فارس کیش

مجموعه آوای خلیج فارس کیش

آوای خلیج فارس کیش سازه‌ای زیست دوست

استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر این روزها بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر صنایع و حوزه ها نیز به این سمت در حال حرکت هستند که صنعت ساختمان سازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است؛ مجموعه آوای خلیج فارس کیش نیز به شکلی نوین همسو با زیست بوم این منطقه ساخته شده و با نظارت کارشناسان محیط زیست و بهره گیری از حداکثر انرژی های پاک که کمترین آلودگی محیطی را در جزیره کیش ایجاد میکنند، ساخته شده است.

پنل های خورشیدی بسیاری در بخش های مختلف این مجموعه جهت تامین برق این مرکز قرار گرفته که علاوه بر این کار، مرکزی مطالعاتی به روی سولار پنل ها نیز است. تابش مستقیم خورشید در روز به این پنل ها باعث ذخیره مقدار قابل توجهی نیرو میشود که  در شب به راحتی چندین هزار ولت برق را تولید و ذخیره میکنند؛ نکته جالب که بد نیست بدانید این بوده که برق آبنمای آوای خلیج فارس کیش از پنل های سولار آن تامین میشود.

جاذبه های تفریحی آوای خلیج فارس

همانطور که گفتیم در این مجموعه میتوانید برای هر سلیقه‌ای تفریح مناسب را پیدا کنید، از همین رو کافی است تا خود را به مجموعه آوای خلیج فارس در شمال شرق جزیره کیش برسانید و از این تفریحات بهره ببرید.

رستوران

اگر به محل های آرام و دنج علاقه داشته باشید، رستوران و کافی شاپ آوای خلیج فارس مکانی مناسب شما خواهد بود، محیط رستوران بسیار شیک و آرام بوده و از آنجا که رستوران به روی اسکله قرار گرفته است از دو سمت توسط آبهای نیلگون خلیج فارس احاطه شده‌اید. اگر به دنبال رستوران خوب در کیش هستید و به خوراک دریایی علاق‌مندید، یکی از بهترین گزینه های برای شما رستوران آوای خلیج فارس است؛ گفتنی است که مواد اولیه تمامی غذاهای این رستوران از بهترین نوع بوده و غذاهای دریایی آن صید روز هستند.

سالن کنسرت

یکی از مهمترین بخش های مجموعه آوای خلیج فارس کیش، سالن کنسرت آن بوده که خواننده‌گان مشهور بسیاری در فصل های جشنواره کنسرت های خود را در آن اجرا میکنند. همجواری این سالن با خلیج فارس به جذابیت و زیبایی آن افزوده است که همین نزدیکی میتواند تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای شما فراهم کند.

امکانات این سالن که شامل صندلی های راحت، کیفیت صدای بالا، نیم دایره بودن فرم سالن، استفاده از نورپردازی های زیبا و… این سالن را تبدیل به یکی از بهترین استیج های کنسرت کیش کرده است. لازم به ذکر است ظرفیت سالن کنسرت آوای خلیج  فارس کیش برابر با 3 هزار نفر میباشد.

آوای خلیج فارس کیش

سینما 9 بعدی آوای خلیج فارس کیش

مرکز بازی

گیم سنتر یا مرکز بازی آوای خلیج  فارس، شهربازی سرپوشیده بوده که در آن میتوانید انواع بازی های کامپیوتری، واقعیت مجازی و دیگر بازی های سرگرم کننده را انجام دهید؛ سینمای 9 بعدی مقرر در این مجموعه نیز تجربه‌ای متفاوت و جذاب را به شما ارائه خواهد داد.

آبنما

میتوان آبنما مجموعه را مهمترین بخش آوای خلیج فارس کیش در نظر داشت؛ این آبنما دارای ارتفاعی برابر با 50 متر از سطح زمین بوده و به زیبایی هرچه تمام با نورپردازی و موزیک های گوناگون هماهنگ است. آبنما مجموعه تنها در شب فعال میباشد و همانطور که پیشتر گفتیم  برای سالن کنسرت نیز از آن استفاده میشود. همچنین باید بدانید که در این آبنما از آب شور خلیج فارس استفاده میشود و دلیل آن نیز اهمیت آب شیرین و سازگاری هرچه بیشتر این مجموعه با محیط زیست است.

آوای خلیج فارس کیش

آبنما آوای خلیج فارس کیش

بهترین زمان بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس کیش

در هر زمانی که به جزیره کیش سفر کنید میتوانید از این مجموعه دیدن کنید اما اگر به دنبال داشتن تجربه‌ای لذت بخش هستید، پیشنهاد میکنیم تا در اوایل پاییز تا اواخر زمستان که بهترین زمان بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس و سفر به کیش است استفاده کنید. چرا که رطوبت بالای جزیره کیش در فصل های تابستان و اواخر بهار میتواند برای برخی آزاردهنده باشد. چرا که مجموعه آوای خلیج فارس سرپوشیده نمیباشد؛ از این رو اگر که در فصل های گرم سال نیز به کیش سفر کردید در ساعات پس از غروب خورشید به دیدن این مجموعه بروید.

اگر که قصد سفر به جزیره کیش را دارید اما بهترین زمان برای اینکار را نمیدانید، پیشنهاد میکنیم تا مقاله بهترین زمان سفر به کیش را مطالعه کنید.

در آخر

در انتها باید گفت که اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و به دنبال داشتن بهترین برنامه ریزی سفر کیش برای خود می‌باشید خوب است تا مجله گردشگری آنلاین کیش سلام را برای اطلاع از جدیدترین اخبار جزیره کیش دنبال کنید تا اطلاعات به روز و تازه را همواره در اختیار داشته باشید. لطفا برای خرید بلیط لحظه آخری کیش از سایت Kish4.ir استفاده فرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *