کیش سلام – KishSalam
0

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش
بازدید 156

خانه اعیانی کیش

اجاره ماشین در کیش

اجاره ماشین در کیش

در شهر حریره خانه ای پر رمز و راز با نمای دریا قرار گرفته که گذشته آن و معماری حیرت انگیز و بخش های مختلف و جذابش توجه هر توریست و گردشگری را به خود جلب کرده است. خانه اعیانی کیش از جاذبه های توریستی و تاریخی جزیره کیش بوده که هر ساله بسیاری از افراد را برای بازدید به سمت خود و شهر حریره کیش میکشاند.

در این مقاله از مجله گردشگری کیش سلام قصد داریم تا کمی بیشتر به این جاذبه تاریخی و پر رمز و راز پنهان جزیره کیش بپردازیم؛ پس تا انتها این مطلب همراه ما باشید!

اطلاعات بازدید از خانه اعیانی کیش

اگر که بلیط هواپیما کیش خود را گرفته اید و در جزیره کیش هستید پیشنهاد میکنیم تا از خانه اعیانی کیش دیدن کنید، اما پیش از آن باید کمی اطلاعات درباره آدرس و شرایط بازدید از آن داشته باشید که در ادامه به توضیح کامل و اطلاعات موردنیازی که جهت بازدید از خانه اعیانی کیش نیاز خواهید داشت پرداخته‌ایم.

آدرس خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش در شهر حریره در 10 کیلومتری جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه و در کنار دریا قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از خانه اعیانی کیش

از آنجایی که خانه اعیانی کیش مکانی سرباز بوده و فرم و معماری قدیمی خود را حفظ کرده، سیستم سرمایشی در آن وجود ندارد؛ از این رو بازدید از مکان را بهتر است به فصل های که آب و هوا خنک و سردتر است موکول کنید، پاییز و زمستان را میتوان بهترین فصل برای بازدید از خانه اعیانی کیش دانست؛ چنانچه هنوز تور کیش خود را رزرو نکرده‌اید و برای انتخاب بهترین فصل برای سفر به کیش مردد هستید، خواندن این مقاله میتواند به شما کمک کند.

زمان بازدید از خانه اعیانی کیش

برای بازدید از این جاذبه تاریخی نیازی به تهیه بلیط جهت ورود و خروج از شهر حریره ندارید به همین خاطر میتوانید هر زمان از شبانه روز که خواستید از این مکان تاریخی دیدن کنید، اما با توجه به گرمای هوا در طول روز پیشنهاد میشود تا بازدید از شهر حریره و خانه اعیانی کیش  را به بعد از ظهر موکول کنید.

خانه اعیانی کیش

خانه تاریخی اعیانی کیش

معرفی خانه اعیانی کیش

این سازه در حدود 20 هکتار وسعت داشته و از خشت و گل ساخته شده است، قنات های مختلفی در اطراف آن قرار گرفته و منظره پیش روی آن خلیج همیشه فارس است که منظره‌ای تماشایی را به وجود آورده است؛ از آنجایی که این خانه مرمت نمیشود، امکان تخریب آن وجود دارد از سوی نیز به دلیل آسیب های مختلف نیز چندان چیزی از آن باقی نمانده است.

تاریخچه خانه اعیانی کیش

طبق تشخیص های کارشناسان از روی کاشی کاری های خانه، احتمال میدهند که صاحب این خانه فردی ثروتمند بوده و تزئینات داخلی آن را مربوط به زمان تیموریان و ایلخانیان میدانند.

طبق گمانه زنی ها عمر آن در حدود 800 سال بوده و بر حسب گمان بعضی از کارشناسان ساخت این خانه مربوط به قرن 5 تا 10 هجری میشود. از آنجایی که کتیبه‌ای از خانه اعیانی کیش وجود ندارد نمیتوان قدمت این خانه را به طور دقیق مشخص کرد. با این وجود اما در کتب مختلف از خانه اعیانی ها یاد شده است برای مثال طبق گفته ها در کتاب گلستان از سعدی صحبت های از خانه اعیانی کیش بوده است، برخی از باستان شناسان نیز اشاراتی به خانه اعیانی ها در آثار خود کرده‌اند.

معماری خانه اعیانی کیش

همانطور که گفتیم این خانه مرمت نشده و چندان چیز زیادی از آن به جز مخروبه‌ای باقی نمانده با این حال میتوانید همچنان قدیمی ترین حمام ایران را در این خانه ببینید که از معماری فوق العاده‌ای برخوردار است که برای بازدید از آن میبایست به بخش جنوبی خانه بروید.

در ادامه با بخش های مختلف این خانه آشنا خواهید شد:

– آشپزخانه

– اتاق‌های مختلف

– راه‌پله

– بخش مخصوص خانم‌ها

– تونل برای فرار در زمان جنگ

– بخش مهمان‌ها

– ایوان

– کانال‌های مخصوص فرار

– دیوارهای سنگی

– طاق‌های سنگی

– دالان

خانه اعیانی کیش

خانه تاریخی اعیانی کیش

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اعیانی کیش

هنگام بازدید از خانه اعیانی کیش یکسری نکات هستند که رعایت آنها در حفظ این بنای تاریخی بسیار کمک کننده و با اهمیت است، که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم:

– برخی از گردشگران اقدام به نوشتن یادگاری بر روی دیوارهای خانه اعیانی کیش میکنند که باعث آسیب دیدن این بنای تاریخی میشود، بنابراین این کار را نکنید و بالعکس از زیبایی های آن لذت ببرید و به دیوار ها و آثار به جامانده دست نزنید.

– در حین بازدید همراه خود آب معدنی، کلاه، ضد آفتاب و عینک آفتابی اگر که در طول روز به دیدن خانه اعیانی میروید داشته باشید.

– بهتر است تا با تور و یا افراد محلی برای بازدید بروید تا مشکلی برای پیدا کردن آن نداشته باشید.

هر چند که آدرس این خانه سر راست بوده و میتوانید با اجاره ماشین در کیش به راحتی از این محل جذاب و تاریخی نیز دیدن کنید.

مکان های نزدیک به خانه اعیانی کیش

بعد از اینکه بازدیدتان از خانه اعیانی کیش به پایان رسید میتوانید از دیگر جاذبه های دیدنی که در نزدیکی این خانه قرار دارند دیدن کنید؛ در ادامه به معرفی چندتا از مکان های دیدنی کیش که در نزدیکی خانه اعیانی کیش قرار گرفته‌اند پرداخته‌ایم:

­- خانه مردم شناسی بومیان کیش

– شهر زیرزمینیکاریز

– درخت سبز کیش

– اسکله قدیمی کیش

همچنین که هنگام بازدید از خانه اعیانی ها کیش میتوانید برای صرف غذا و یا نوشیدنی خوشمزه به رستوران خانه مادربزرگ که در شهر حریره کیش قرار گرفته است بروید و از محیط جذاب و سنتی آن نیز لذت ببرید.

سخن آخر

شهر حریره کیش از جاذبه های تاریخی و جذاب جزیره کیش بوده که بخش های مختلفی را در خود مانند خانه اعیانی های کیش جای داده است که بازدید یک بار آن نیز به همه افرادی که به جزیره کیش سفر میکنند پیشنهاد می‌شود؛ اگر که قصد برنامه ریزی سفر خود را به جزیره کیش دارید برای اینکار میتوانید از کیش سلام کمک بگیرید و یا با کمک اطلاعات مجله گردشگری کیش سلام خودتان برنامه ریزی سفری مهیج به جزیره کیش را انجام دهید.همچنین برای خرید بلیط لحظه آخری کیش از سایت Kish4.ir استفاده فرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *