نکات مهم در خرید دفتر اداری و تجاری در جزیره کیش
جزیره کیش از مناطقی است که همواره در حال پیشرفت بوده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد تصمیم به سرمایه گذاری در کیش بگیرند. از دلایلی علاقه رو به رشد سرمایهدارن به این جزیره میتوان به وجود شرایط خاص و معافیت های مالیاتی ویژه جزیره کیش اشاره کرد که همین موارد باعث شده که کیش را سرزمین فرصت ها بدانند.
وجود سری ویژگی های منحصر به فرد و خاص که برای فعالیت های تجاری و یا دایر کردن دفاتر اداری در جزیره کیش وجود دارد باعث آن شده بسیاری از شرکت ها تصمیم به خرید یک دفتر اداری در این جزیره جهت توسعه فعالیت های شغلی خود بگیرند؛ علاوه بر مورد ذکر شده نبود کاغذ بازیهای اداری بسیار (بروکراسی) و تسهیلات متنوعی که در کیش وجود دارد بر وجود محبوبیت این جزیره برای فعالیت های اداری وتجاری افزوده است.
حال اگر که شما تصمیم دارید تا برای شرکت و فعالیت خود اقدام به خرید دفتری در جزیره کیش کنید بهتر است تا علاوه بر در نظر داشتن موارد معمول که در زمان انتخاب ملک مورد نظر و تنظیم قرارداد میبایست به آنها توجه کنید، به یک سری نکات دیگری که در ادامه این مقاله از کیش سلام به آنها پرداختهایم نیز توجه کنید.
بهترین مناطق اداری و تجاری در کیش
اولین و مهمترین چیزی که برای انتخاب یک دفتر اداری و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است، موقعیت مکانی آن است. برای این منظور بهتر است تا با مناطق مختلف جزیره کیش آشنا باشید و بر حسب نوع فعالیت خود اقدام به انتخاب در بین موارد و مناطق مناسب با حوزه فعالیت خود کنید.
بافت شهری و طراحی جزیره کیش به گونهای است که در دسته طراحی های شهری منضبط جای میگیرد، بدین شکل که حد الامکان سعی بر آن شده تا مناطق توریستی، ، اقامتی، بازار های، تفریحات، مسکونی، تجاری به صورت جداگانه از یک دیگر احداث شوند. البته لازم به ذکر است که به علت افزایش فضای شهر این تقسیم بندی دستخوش تغییراتی اندک شده اما باز با وجود این موضوع همچنان بافت و پیکره اصلی خود را حفظ کرده است.
دفاتر اداری و تجاری در جزیره کیش در چند منطقه اصلی قرار دارند: دفاتر اداری و تجاری در منطقه بندرگاه جزیره کیش، دفاتر اداری و تجاری در منطقه گلدیس کیش، دفاتر اداری و تجاری در مجتمع بانکها و اطراف آن منطقه، دفاتر اداری در بلوار امیرکبیر و برخی دیگر در مجتمع های تجاری خدماتی مانند مجتمع خدماتی سارینا 1 کیش و بازار شارستان کیش.
بهترین منطقه برای خرید دفتر اداری در کیش کجاست؟
در پاسخ به این سوال جواب های متفاوت و متنوعی وجود دارد چرا که برای هر شخص و خریداری یک سری فاکتور های وجود دارد که با توجه به آنها میتوان در بین مناطق اداری و تجاری جزیره کیش اقدام به معرفی، بررسی و در نهایت انتخاب کرد؛ برخی از این فاکتور های به شرح ذیل هستند:
دسترسی شهری و عمومی: یکی از گزینه های مهم و اثر گذار در انتخاب دفتر اداری و تجاری دسترسی آسان و راحت دفتر به نیاز های مرتبط به فعالیت آن مجموعه است که هنگام انتخاب دفتر باید این نکته را در نظر گرفت؛ داشتن دسترسی راحت به بانک های جهت انجام عملیات بانکی، دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی کیش جهت جا به جایی راحت به سطح شهر یا نزدیکی به بندرگاه کیش جهات انجام عملیات های مربوط به گمرک مانند ترخیص و …
لازم به ذکر از بعضی از این ویژگی ها عمومی نیستند و به زمینه فعالیت شرکت مذکور مربوط میشوند، به عنوان مثال شرکتی که در خوزه امور گمرکی و یا حمل و نقل فعالیت دارند به دنبال دفاتری هستند که بندرگاه کیش نزدیک باشند و یا شرکت های که در زمینه امور مالیاتی مشغول به فعالیت هستند در برج صدف کیش قرار دارند.
فرق ساختمانها با برج و مجتمع های اداری و تجاری
نکته دیگری که هنگام دفتر اداری و تجاری در کیش میبایست به آن توجه کنید، انتخاب نوع ساختمانی است که دفتر شرکتتان در آن قرار خواهد گرفت؛ اصولا ساختمان های بزرگ و بلند به علت برخورداری از خدمات جانبی، نگهداری مناسب و داشتن نگهبانی از گزینه های مطلوب تری به نسبت دیگر انواع ساختمان ها محسوب میشوند. اما شما باید هنگام انتخاب به دو نکته توجه بسیار کنید، نکته اول بسیار مهم اینکه ساختمانی که انتخاب کردهاید مدیریت فعال و کارآمدی دارد؟ چرا که در صورت نبود مدیری فعال در ساختمان های با تعداد واحد های زیاد اداری مشکلات متعدد و مختلفی ممکن است به وجود بیآید؛ به عنوان مثال همکاری نکردن دیگر واحد ها در پرداخت به موقع شارژ و یا کم کاری مدیر در انجام امور مربوطه مانند وصول شارژ که نتیجه آن قطع شدن آب، برق و دیگر مشکلاتی از این قبیل است.
نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید میزان شارژ ماهانه است؛ طبق قانون پرداخت شارژ حتمی بوده و میبایست برنامه ریزی مالی در این خصوص صورت بگیرد چرا که برخی از ساختمان ها دارای میزان شارژ های بسیار بالایی هستند که بعد از خرید ملک پرداخت آن بر عهده مالک میباشد؛ این نکته هنگام اجاره دادن دفتر نیز ممکن است تاثیر گذار باشد چرا که مبلغ بالای شارژ میتواند از عامل عامل های بازدارنده برای اجاره باشند.
نکاتی برای خرید دفتر اداری و تجاری
در مرحله آخر، پس از اینکه دفتر اداری و تجاری مورد نظر خودتان را پیدا کردید، مببایست با مراجعه به یک دفتر املاک در کیش اقدام به تنظیم مبایعه نامه کنید که برای این کار باید مواردی که در ادامه به آنها پرداختهایم را به یاد داشته باشید.
– حضور مالک هنگام تنظیم مبایعه نامه
– همراه داشتن اصل سند توسط مالک و روئیت آن توسط خریدار
– گفتنی است که نوع کاربرد ملک در جزیره کیش بسیار مهم بوده چرا که در این جزیره ملک یا کاربرد اداری دارد یا ندارد، مواردی مانند موقعیت اداری با کاربرد مسکونی و دیگر موارد مشابه در جزیره کیش اعتباری ندارد و مشاورین املاک از این موضوع آگاه هستند.
– تعهدات ذکر شده در مبایعه نامه را به خوبی مطالعه کرده و در صورت وجود ابهام در جهت شفاف سازی از مشاور املاک سوال کنید.
– بابت هر چک و وجوه پرداختی از فروشنده رسید دریافت کنید.
– پس از امضاء مبایعه نامه اصل آن را تحویل بگیرید.
– پس از تنظیم مبایعه نامه اصل سند مالکیت به املاک سپرده میشود از تنظیم کننده مبایعه نامه بخواهید تا این مورد در متن مبایعه نامه ذکر شود.
استعلام از سازمان تامین اجتماعی
نکته مهمی که باید پیش از انتقال مالکیت در نظر بگیرید، استعلام مبنی بر نداشتن بدهی از سازمان تامین اجتماعی بگیرید تا ملک مورد معامله فاقد بدهی به تامین اجتماعی باشد چرا که در صورت پیگیری نکرده این موضوع خریدار محتمل خسارت مالی خواهد شد.
سخن آخر
در این مقاله از کیش سلام تلاش کردیم تا خلاصهای جامع در رابطه با خرید و اجاره دفتر اداری و تجاری در کیش و نکاتی که باید هنگام خرید و اجاره دفتر اداری و تجاری در کیش رعایت کنید را گرد هم آوریم، امید است تا مطالب این نوشته برایتان مفید بوده باشد.
نظرات کاربران